ראיון פרופ' אבי סלומון על ניתוחי לייזר להסרת משקפיים

 

ראיון פרופ' אבי סלומון על ניתוחי לייזר להסרת משקפיים

 

תמלול:

מראיינת : האם כדאי לנתח את העיניים בשביל להפסיק לחבוש משקפיים. שלום לפרופ' אבי סולומון, מנהל שירות הקרנית במחלקת העיניים במרכז הרפואי הדסה עין כרם, ויו"ר החוג לניתוחי הסרת משקפיים בלייזר בישראל.
פרופ' אבי סולומון : ערב טוב.
מראיינת : השאלות של רוב המטופלים שלך המשקפופרים ביניהם מתמצות בד"כ בשאלה, אז כדאי לי דוקטור או לא. מה בעצם עושים בניתוח הזה.
פרופ' אבי סולומון : בניתוח אנחנו משייפים למעשה עם הלייזר את הקרנית, הקרנית זאת הרקמה השקופה שנמצאת בחלק הקדמי של העין ועוזרת לשבירת קרני האור שנכנסות לתוך העין. ומה שאנחנו עושים ברוב המקרים אנחנו משייפים את הקרנית ועושים אותה טיפה יותר שטוחה במרכז, ובצורה כזאת השבירה של קרני האור היא משתנה והמוקד נופל בדיוק על הרשתית ואז אין צורך במשקפיים. זה ניתוח קצר שנמשך חמש דקות לכל עין, זה נעשה בהרדמה עם טיפות, הרדמה מקומית. למעשה זה ניתוח שקיים כבר כ- 30 שנה, זה אחד הניתוחים הנפוצים והמצליחים ביותר לגוף האדם.
מראיינת : ובכל זאת מתים מפחד.
פרופ' אבי סולומון : כן,מתים מפחד, אבל השאלה מהי האלטרנטיבה. הרבה מאוד אנשים צעירים מרכיבים עדשות מגע במקום משקפיים והם הרבה יותר מסוכנות לעיניים מאשר ניתוחים להסרת משקפיים בלייזר. למעשה עדשות מגע גורמות להמון סיבוכים כמו זיהומים, יושב בעיניים, תופעות אלרגיות, צניחה של העפעף… יש שני סוגים של ניתוחים, יש ניתוחים שבו עושים חיתוך בקרנית יוצרים מתלה או חלון כזה שפותחים אותו ועושים את הלייזר. ויש ניתוחים שבהם עושים רק שיוף חיצוני ואח"כ שמים עדשות מגע למשך שבוע. הניתוח הראשון שנקרא לאזיק הוא ניתוח שבו יכולות להיות תופעות לוואי נדירות כמו בעיה בחיתוך של המתלה, בעיה בעתיד של עיוות של הקרנית. מדובר בתופעות לוואי מאוד מאוד נדירות שקורות בשכיחות של אחד לאלפים עד עשרות אלפים של ניתוחים , וגם אם הם קורות אפשר להתגבר עליהם. הניתוח השני שנקרא פי.אר.קיי אז בשבוע הראשון שיש אם את עדשת המגע בעין יש סיכוי מאוד מאוד קטן לזיהום, לצורך העניין אנחנו נותנים טיפות אנטיביוטיות בשבוע הראשון כדי למנוע את הזיהום. ובטווח היותר מאוחר יכולה להתפתח עכירות או הצטלקות של הקרנית, גם זאתי תופעה מאוד נדירה ואפשר למנוע אותה ע"י מתן טיפות מיוחדות שנותנים אותם בחודשיים הראשונים אחרי הניתוח.
מראיינת : אז אחרי שהרגעת אותנו שהתופעות האלה באמת מאוד נדירות, אני אעבור לטיעון המנצח של המתנגדים לניתוח. עובדה שלהרבה רופאי עיניים יש משקפיים.
פרופ' אבי סולומון : זה לא נכון. זה לא נכון.רוב הרופאים הם מעל גיל 40, 45 ומעלה, ויש להם משקפי קריאה, משקפי קריאה לא מוסרים ע"י הניתוח הזה. אז זה דבר אחד. דבר שני יש הרבה מאוד רופאים רופאי עיניים שעשו להם ניתוחים להסרת משקפיים בלייזר רק אנשים לא יודעים על זה, כי זה לא כתוב להם על המצח. ועוד דבר שצריך להגיד אותו , זה שאנשים שעושים ניתוחים להסרת משקפיים בלייזר הם בני 20 ו- 30, יש להם צרכים חברתיים וצרכים של ספורט ושל אסתטיקה שהם שונים מהצרכים של האדם בן 40 או 50 שהוא הרופא שמנתח אותם.
מראיינת : אז בוא אולי לסיום נסכם למי מומלץ ניתוח כזה.
פרופ' אבי סולומון : קודם כל למי מומלץ, אז כל מי שרוצה להסיר את המשקפיים אז בשבילו זה מומלץ כן, זה לא ניתוח שחייבים לעשות אותו .אבל מי שרוצה להיפטר ממשקפיים אז הוא יכול לבוא לבדיקת התאמה, ואז אנחנו בודקים אם האדם מתאים. מי יכול לעשות את הניתוח הזה, מי שיש לו מספר יציב לפחות שנה עבר את גיל 18 והעיניים שלו בריאות.
מראיינת : זה רק מי שיש לו מה שנקרא מיופיה,לא לי שיש לו צילינדר לא למי שיש הפרעות עיניים לא רגילות.
פרופ' אבי סולומון : ממש לא, אפשר לתקן את כל המספרים גם מי שיש לו מיופיה שזה קוצר ראייה שזה רוב האוכלוסיה,אבל גם מי שיש לו היפר… שזה פלוס במשקפיים גם מי שיש לו צילינדר אנחנו יכולים היום להוריד את כל הצילינדר ללא כל בעיה. אנחנו עדיין לא יכולים להסיר משקפי קריאה שזה מה שקורה לאנשים אחרי גיל 45.
מראיינת : אז אני למשל אוהבת את האסתטיקה של משקפיים, אבל כל מי שלא טוב לו עם המשקפיים שלו מומלץ לגשת לבדיקה, האם הוא מתאים לניתוח כזה או לא. פרופ' אבי סולומון , תודה רבה לך.
פרופ' אבי סולומון : תודה גם לך.
האתר של פרופ סלומון www.canit.co.il

Avi Solomon (Mobile) (Custom)

 

 

 

 

 

לשמיעת הראיון המלא על ניתוחי לייזר להסרת משקפיים:

 

 


Posted

in

by

Tags: