מי צריך סבון לעדשות מגע ? מאת מר רפי מסיקה

מי צריך סבון לעדשות מגע ? מאת מר רפי  מסיקה

מזה זמן רב, אני נתקל במיקרים של מטופלים, המרכיבים עדשות מגע רכות, ומגיעים אלי עם עיניים אדומות, גודש כלי דם בלחמית, ניאוסקולריזציה בקרנית, הפרשות מוקוליטיות  ועוד. בסקר בלתי מדעי שערכתי, לפני מספר שנים, גיליתי כי המשותף לרובם הוא הרכבת עדשות מגע חודשיות, ללא כל טיפול, חיטוי, ניקוי וכו'.  המטופל, מגיע בערב הביתה, מסיר את העדשות, ומניח אותם במיכל העדשות, עם תמיסה רב תכליתית.למחרת בבוקר, העדשות, מורכבות שוב בעיניים, ובערב שוב חוזרות למיכל האיחסון ל"שנת הלילה" שלהן.יש לציין שרובם מחליפים את התמיסה מידי יום.

החלטתי לבדוק את העדשות עצמן. דאגתי לזמן את המטופלים כ 3 שבועות לאחר תחילת  הרכבתן של עדשות חודשיות חדשות, לקחתי אותן, והבטתי עליהן במנורת סדק, בהגדלה גבוהה.המראות היו קשים. העדשות מכוסות משקעי חלבון, שומן, ליכלוך ושאר "מריעין בישין".

בהערכה זהירה, יתכן כי חלק ממרכיבי עדשות המגע, המגיעים למצבים דלקתיים ולאקטזיות בקרנית, לא מגיעים אלינו, אלא ישירות לרופאי העיניים.

המסקנה שהגעתי אליה היא שיש צורך ברור להנחות את כל המטופלים המרכיבים עדשות מגע שאינן יומיות, להשתמש בסבון יעודי לניקוי עדשות מגע. ( לא ! השיפשוף עם התמיסה הרב תכליתית אינו מספיק ).  יש להשתמש בסבון הניקוי לעדשות  המגע  מידי יום,  על מנת למנוע הצטברות חומרי פסולת על העדשות. את התוצאות, העברתי לכל צוות האופטומטריסטים העובדים יחד איתי.  אני  דואג  להנחות  כל  מטופל  שלי,  לנקות  את  העדשות  באמצעות  סבון  יומי  לניקוי  עדשות  מגע.

לסיכום,  אני ממליץ לכל אחד מאיתנו, להעביר הנחיה כזו למטופליו.

צילום תמונה מר איתן הלימי. עריכת תמונה ד"ר ניר ארדינסט
צילום תמונה מר איתן הלימי. עריכת תמונה ד"ר ניר ארדינסט

Posted

in

by