כנס BCLA – רשמים

כנס BCLA מאת נעמי לונדון

לפני שנה זכיתי להערכה בקרב עמיתיי למקצוע, וקיבלתי את הפרס הראשון בתחרות "הפוסטרים" בכנס השנתי של משטח העין ועדשות מגע – טיסה וכניסה לכנס היוקרתי BCLA שבאנגליה.

היה לי העונג להשתתף בכנסים עולמיים רבים, בתחום האופטומטריה בכלל ובהתמקדות בנושא עדשות המגע בפרט, ועליי לציין כי בכל פעם מחדש אני נדהמת כשאני חולקת חדר אחד עם אנשים מכל קצוות תבל (ישראל/כווית/ירדן), מהמיקוד של כולם במטרה לגלות מהם החידושים העכשוויים במקצוע ומה עוד צופן העתיד.

היות שלא ניתן להשתתף בכל ההרצאות בכנס (יש כמה המתרחשות בו זמנית) החלטתי להתמקד במספר נושאים, אותם אסכם להלן.

עין יבשה

ההרצאות בהן נכחתי התמקדו בעיקר בטיפול שאנחנו יכולים להעניק לפציינט ופחות בתרופות מניעה ועצירת ה"מעגל" הגורם לעין יבשה:

1) Debridement – ניקוי תאים מתים ומשקעים שמצטברים על שפת העפעף בצורה מכנית, ובאמצעות כך ייצור משטח נקי לפתחים של בלוטות המייבומיאן.

2) Meibomian Flow/Lipi- flow – שאיבת החומרים ש"נתקעו" בתוך בלוטות המייבומיאן בעזרת מכשיר ייעודי – הטיפול נמשך כחצי שעה ומשך השפעתו (אישי אך) בערך חצי שנה.

3) הפחתת כמות החיידקים בסביבה – Tea tree /Manuka honey /Antibiotics  – כמה שיטות במטרה להפחית את עומס החיידקים על העפעפיים ובכך לשבור את "מעגל" העין היבשה.

4) דיאטה – אומגה 3, שמן פשתן.

5) דמעות מלאכותיות

*הודגשו היתרון שבשילוב כמה טיפולים במקביל וחשיבות המשך התחזוקה בעזרת ניקיון ודמעות.

 

עדשות סקלרליות

*כל הגדלים, כל השימושים – הודגש יתרון שימוש בELEVATION MAP של הטופוגרף כדי לעזור בהתאמה של כל סוגי עדשות הRGP, וכדי לדעת איפה העדשה תלחץ, לקביעת SAG.

*דובר על כך שמחקרים מראים כי 50% מהשקיעות היומית של העדשה הסקלרלית לתוך הלחמית מתרחשת בחצי השעה הראשונה של ההרכבה – זהו טיפ לחיסכון בזמן שהיית הפציינט בקליניקה.

*הודגש יתרון בהחזרת ה-RGP הקורניאלי ה"פשוט" לארגז כלים היומיומי שלנו, הן לצורך איכות הראייה והן לשמירת הפציינט.

*דובר על חזרה לבסיס – ופשטות ההתאמה:

1) בחירת קוטר

2) נחיתת העדשה ב3-9

3) מעבר חלק ומספק במרידיאן ורטיקלי

 

EAGLET – EYE/EYE SURFACE PROFILER

הדור הבא של הטופוגרפיה – מאפשר לראות עד ל 22 מ"מ- על חלק מהלובן – כלי נהדר להתאמת הסקלרליות ולהבנת (חלק) מהאסימטריות במבנה הלובן ועל ידי כך לשינוי מבנה העדשה כדי לייצב ולמרכז.

 

עדשות מגע בכלל-

*צוין המחסור במידע לגבי החשיבות – והאם בכלל קיימת – תחלופת דמעות מתחת לעדשות מגע רכות; בהתאם נשאלה השאלה כמה מתאפשרת, ואם בכלל צריך, תזוזה בהתאמת עדשות מגע רכות?

 

עצירת מיופיה

כולנו מוצפים במאמרים ומחקרים בנושא ה"חם", בו מוזכרות 5 השיטות לניסיון עצירת התפתחות המיופיה, יתרונותיה וחסרונותיה של כל שיטה, בדגש על החשיבות בטשטוש ההיקפי הנוצר באורטוקרטולוגיה ובעדשות רכות מסוג מולטיפוקל ייעודיות.

*צוין עד כמה חשוב לדבר על הנושא עם דור ההורים, שלרוב מקבלים מידע שאינו עדכני מרופאי העיניים, להפיץ את חשיבות הבדיקות, המידע הנאסף באופן תדיר ממחקרים והכלים ה"חדשים" שיש בידינו כיום.

מאחר ומהשנה הכנס ייערך אחת לשנתיים (במקום כל שנה) נותר לי רק לומר תודה רבה לג'ונסון אנד ג'ונסון, ונתראה בBCLA   2017 !

כנס BCLA 2103 - כניסה ראשית. תמונה באדיבות גב' יפית פרוינד. הקטנת תמונה ד"ר ניר ארדינסט
כנס BCLA 2103 – כניסה ראשית. תמונה באדיבות גב' יפית פרוינד. הקטנת תמונה ד"ר ניר ארדינסט

Posted

in

by

Tags: